Den 49

12.08.2013

V sedm ráno mě probudil sen:
V obchodu jsem při naskladňování spadla ze schodů, zlomila jsem si nohu v kyčli. Doktoři mě zavěsili na nějaké závěsné lůžko, protože mé zranění nešlo zasádrovat a řekli, že tak musím zůstat nejméně dvanáct týdnů. Takže jsem volala na konzulát, že potřebuji prodloužit platnost víza a Filipovi, ať mi přeruší studium.

Pak jsem vážně dlouho nemohla znova usnout, navíc pořád pršelo. Posunula jsem budík z desáté na jedenáctou. V jedenáct zazvonil, nepršelo, takže jsem vystřelila, oblékla se, vzala si svačinu a v 11.40 jsem nastupovala na rohu Čtvrté a F do shuttlu, který jezdí do Alaska ZOO a je zadarmo. V zahradě jsem zaplatila 12$ vstup a celou prohlídku si naprosto nejvíc užívala.

…Mooša
aljaska

Viděla jsem čiperné vydry, lachtany, lišky, vlky, losy, jaky, lamy, velbloudy, sněžné levharty, tygry, spoustu ptáků, dikobraza, hnědé medvědy, černé medvědy, ale největším trhákem je rozhodně Ahpun. Ano, hádáte správně, je to nádherná polární medvědice! Je děsně hravá a obří. :D Návštěvníci ZOO ji mohou sledovat nad vodou i pod vodou… Strávila jsem u ní vážně hodně času….až se mi vybil foťák. :D

...Ahpun

Někde mezi rysy a karibu jeleny mi volal Filip. Má se dobře, Yosemity si opravdu užili a k mé radosti se mu konečně podařilo dostat k balíčku, co jsem mu poslala. Takže našel krabici čokolády aljašské výroby i aljašťanské pyžamo. :D

...Filip
aljaska

Když jsem opouštěla ZOO, dokonce vylezlo sluníčko. A tak jsem nejela shuttlem rovnou zpátky do Downtownu, ale došla jsem asi tři míle do obchoďáku, kde jsem:

• Si konečně pořídila nové džíny (15.88$) - už nebudu do práce chodit v kalhotech, do kterých bych se vešla dvakrát
  • Koupila dárek Mary - náušnice z hematitu (takzvaného aljašského černého diamantu) a její oblíbené Oreo sušenky (měli spoustu druhů, když jsem zjistila, že se vyrábí i Happy Birthday Oreo, měla jsem jasno)
  • Koupila čtyři plechovky tuňáka a tři balíčky žvýkaček pro Cat na oplátku za rajčatové polévky a lusky
  • Koupila jsem si trochu jídla - chleba, mléko, … (teď jsem měla dvě volna blízko u sebe, takže ještě spoustu jídla mám, ale kdoví, kdy budu mít volno příště)
Cestou autobusem do Downtownu jsme velmi dlouho čekali, než se skupince nešťastníků podařilo vysvobodit maringotku zaseklou v blátě - po dlouhém dešti vylezlo slunce a oni ji dokázali vytlačit ze zahrady akorát do půlky. Nakonec ji nadzvedli, odjeli a autobus mohl pokračovat v cestě. Doma jsem byla asi v půl deváté. Mary není doma a já zítra plánuji další výlet. Možná se mi nakonec ani nepodaří zjistit, kde Maryina párty je a půjdu na tu Viktorovu (možná by to tak bylo nejlepší, protože na Maryině bych znala jen ji, kdežto Viktor bere kdekoho z práce.)

Na zítra plánuji buď letadla anebo v případě deště muzeum historie.